
Absolvent študijného odboru dizajn digitálnych aplikácií je kreatívny výtvarník s orientáciou a vzťahom k jednotlivým formám estetických pravidiel a umenia. Svoje návrhy dokáže prezentovať nielen pomocou vizualizácie v 2D a 3D grafických softvéroch, ale aj softvéroch pre tvorbu a prezentáciu webových a mobilných aplikácií, ako i softvéri pre animáciu a prezentáciu webstránok.
Získané odborné zručnosti a vedomosti môže uplatniť ako kreatívny dizajnér vo webových štúdiách a spoločnostiach zaoberajúcich sa dizajnom webových a mobilných aplikácií, vývoj webových portálov a inteligentných e-commerce riešení, spolupracovať na podnetoch pri práci so zákazníkom, vysvetľovať, zdôvodňovať a informovať ho na odbornej úrovni aj v cudzom jazyku. K svojim zámerom a návrhom dokáže okrem konceptu pripraviť aj výrobnú dokumentáciu. Odborné vedomosti z marketingu, psychológie reklamy, stratégie digitálneho produktu a základov podnikania mu vytvárajú dobré predpoklady aj pre samostatnú zárobkovú činnosť v oblasti tvorby dizajnu webov a mobilných aplikácií. Po ukončení štúdia zvládne prácu pri navrhovaní a realizácii digitálneho produktového dizajnu. Absolvent vie pripraviť pracovisko a ovláda návyky spojené s výkonom svojej práce.
Obsah 4-ročného štúdia ukončeného maturitnou skúškou, tvoria cvičenia z oblasti grafického dizajnu a prezentačné animácie digitálnych produktov. Študenti finalizujú svoje návrhy pomocou grafických softvérov a animačných programov zameraných pre tvorbu digitálnych aplikácií.
Aktivitu nášho odboru môžete sledovať aj na Facebooku.
CHARAKTERISTIKA ODBORU
Študijný odbor: | 8628 M dizajn digitálnych aplikácií 1. – 4. ročník |
---|---|
Forma štúdia: | denné štúdium |
Dĺžka vzdelávania: | 4 roky |
Študijný odbor je určený pre: | absolventov základných škôl |
Podmienky na prijatie do študijného odboru: | úspešné vykonanie talentovej skúšky |
úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy | |
Spôsob ukončenia vzdelávania a prípravy: | maturitná skúška |
Doklad o dosiahnutom vzdelaní: | vysvedčenie o maturitnej skúške |
Poskytnutý stupeň vzdelania: | úplné stredné odborné vzdelanie |
klasifikácia stupňov vzdelania ISCED 3 – 3A |
|
Pracovné uplatnenie absolventa: | Absolvent študijného odboru dizajn digitálnych aplikácií sa uplatní ako kreatívny dizajnér v profesionálnych dizajnérskych štúdiách, zaoberajúcich sa tvorbou a dizajnom webov i aplikácií, ako aj v reklamných oddeleniach firiem. Získané odborné vedomosti z marketingu, psychológie reklamy a základov podnikania vytvárajú dobré predpoklady na samostatnú zárobkovú činnosť v oblasti navrhovania a tvorby stratégií dizajnu digitálnych produktov. |
Nadväzná odborná príprava: | možnosť ďalšieho vzdelávania vysokoškolského štúdia tohto i príbuzných smerov |
VEDÚCI ODBORU
Vedúci študijného odboru | |
Mgr. Juraj EGLY | |
vzdelanie | |
Stredná umelecká škola Lednické Rovne, brusič skla | |
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov informatika/ekológia |
UČEBNÝ PLÁN
ŠkVP je verejne dostupný na sekretariáte vedenia ŠUPTN.
Kategórie a názvy vyučovacích predmetov | Počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku | ||||
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | spolu | |
VŠEOBECNÉ VZDELÁVANIE | 17 | 15 | 13 | 12 | 57 |
Jazyk a komunikácia | 8 | 8 | 8 | 8 | 32 |
Slovenský jazyk a literatúra | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
cudzí jazyk | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 |
Človek a hodnoty | 1 | 1 | - | - | 2 |
etická výchova/náboženská výchova | 1/1 | 1/1 | - | - | 2/2 |
Človek a spoločnosť | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
dejepis | 2 | - | - | - | 2 |
občianska náuka | - | 1 | 1 | 1 | 3 |
Človek a príroda | 2 | 1 | 1 | - | 4 |
biológia | 1 | - | - | - | 1 |
fyzika | 1 | - | - | - | 1 |
chémia | - | 1 | 1 | - | 2 |
Matematika a práca s informáciami | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
matematika | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
informatika | 1 | 1 | - | - | 2 |
Zdravie a pohyb | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
telesná a športová výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
ODBORNÉ VZDELÁVANIE | 18 | 20 | 22 | 22 | 81 |
Teoretické vzdelávanie | 6 | 7 | 11 | 9 | 33 |
Umelecko-historické disciplíny | 4 | 2 | 2 | 3 | 11 |
dejiny výtvarnej kultúry | 1 | 2 | 2 | 3 | 8 |
dejiny digitálnych médií | 1 | - | - | - | 1 |
dejiny a teória reklamy | 2 | - | - | - | 2 |
Ekonomika a marketing | - | - | 2 | 1 | 3 |
ekonomika | - | - | 2 | 1 | 3 |
Teoretická a odborná príprava | 2 | 5 | 7 | 5 | 19 |
odborný cudzí jazyk | - | - | 1 | 2 | 3 |
psychológia reklamy | - | 1 | - | - | 1 |
základy programovacích jazykov CSS, HTML | - | 2 | 3 | - | 5 |
stratégia digitálnych produktov | - | 2 | 3 | 3 | 8 |
videotvorba | 2 | - | - | - | 2 |
Praktická príprava | 12 | 13 | 11 | 13 | 49 |
výtvarná príprava b) | 5 | 4 | - | - | 9 |
kresba b) | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
typografia b) | - | 2 | - | - | 2 |
vizuálna komunikácia b) | - | - | 2 | 4 | 6 |
tvorba mockup demo | - | - | 2 | 2 | 4 |
dizajnérska prax b) | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 |
Spolu | 35 | 35 | 35 | 34 | 137 |
1. ROČNÍK
Na predmete Dejiny digitálnych médií (DDM) sa žiak oboznámi s históriou, kategorizáciou a účinkami médií a internetu. Získať vedomosti o vzniku a vývoji reklamy ako takej a zároveň umožní nahliadnuť do prostredia reklamnej agentúry a postupov v nej aplikovaných mu sprostredkuje Dejiny a teória reklamy (DTR). Postupy pre tvorbu audiovizuálnych diel si osvojí v predmete Videotvorba (AVT). Umelecká prax (UPR) poskytuje základy pre dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie dizajnu digitálneho produktu s využitím programov Adobe Photoshop a Illustrator.
2. ROČNÍK
V nadväznosti na Dejiny a teória reklamy (DTR) z prvého ročníka si žiak rozšíri vedomosti o základné pojmy a definície zo všeobecnej psychológie v predmete Psychológia reklamy (PRE). Stratégia digitálnych produktov (SDR) umožní porozumieť užívateľom, ich potrebám, schopnostiam i obmedzeniam a využiť tieto vedomosti pri efektívnej tvorbe aplikácií. S tvorbou webových stránok pomocou HTML kódu a CSS štýlu sa zoznámi v Základy programovacích jazykov CSS, HTML (ZPJ). Umelecká prax (UPR) rozširuje záber z prvého ročníka a hlbšie sa zaoberá dizajnom webu a digitálnych aplikácií. Tomu napomáha aj Typografia (TYP) v ktorej sa naučí postupom práce s textom a jeho aplikácii v digitálnom prostredí.
3. ROČNÍK
V predmete Praktická ekonomika (PEK) sa žiak učí racionálne ekonomicky uvažovať i konať, je vedený k uvedomovaniu si zodpovednosti za vlastnú prácu, vo vzťahu k vlastnej osobe i vo vzťahu k svojmu zamestnávateľovi. Pre uplatnenie na pracovnom trhu je dôležitý aj Odborný cudzí jazyk (OAG) ktorý vedie k správnemu použitiu anglického jazyka v odbornej praxi, pri hľadaní zamestnania v odbore dizajn digitálnych aplikácii a k dosiahnutiu vyššej komunikačnej úrovne. Na druhý ročník nadväzujú Základy programovacích jazykov CSS, HTML (ZPJ) a ďalej rozvíjajú už nadobudnuté vedomosti so zameraním na CSS. Stratégia digitálnych produktov (SDP) pokračuje z druhého ročníka a zameriava sa na užívateľský dizajn, scenár tvorby digitálnych aplikácií, definíciu užívateľa a následný výskum. Nácvik návrhu a dizajnu na praktických úlohách (weby/aplikácie) bude prebiehať v predmete Dizajnérska prax (DPX). Tvorba mockup demo (TMD) poskytuje vedomosti a zručnosti potrebné pre tvorbu responzívnych webových stránok v programe Adobe Muse. Na dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie komunikačného dizajnu, firemnej identity a reklamy na praktických úlohách poskytne priestor Vizuálna komunikácia (VIK).
4. ROČNÍK
Pokračovanie predmetu z 3. ročníka Odborný cudzí jazyk (OAG) so zameraním na terminológiu z oblasti UI/UX a prezentácie klientom. Stratégia digitálnych produktov (SDP) sa venuje postupom pri tvorbe webu, užívateľskom testovaní a prezentácii klientovi. Nácvik návrhu a dizajnu na praktických úlohách (e-shopy/sociálne siete/blogy/mobilné aplikácie) bude prebiehať v predmete Dizajnérska prax (DPX). Na dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie plagátu, portfólia, obalového dizajnu prostredníctvom praktických úloh poskytne priestor Vizuálna komunikácia (VIK). Tvorba mockup demo (TMD) poskytuje vedomosti a zručnosti potrebné pre návrh webu a mobilných aplikácií v programe Adobe Experience Design. So špecifikami vektorovej a rastrovej kresby na tablete sa žiak zoznámi v predmete Kresba (DKR) a na záver si vyskúša dizajn hernej aplikácie.